dijous, 31 d’octubre del 2013

Augmentem la família i coses sobre altres organismes

Amics emprenedors, no patiu, no us tinc abandonats!

Avui, és un dia important ja que "augmentem" l'empresa. L'empresa passa de 1 a 2 treballadors, amb tot el que això comporta.

I amb això em ve al cap, una pregunta que vaig fer al president de la AIJEC (Marc Bonavia) a les jornades econòmiques que van fer aquí a Pineda: "Quan saps quan necessites incorporar a algú? Com saps quan l'empresa ha de créixer?" I a la taula formada pel Marc, per Álvaro de Guiror i el president de la SECOT (Seniors que han tingut empresa) es va fer una remor, igual que entre els assistents... però el cas és que cap dels 3 va saber donar-me una resposta clara. La pregunta, té el seu què, ja que és molt de l'estil "què va ser primer, l'ou o la gallina" o jo ho veig així... Quan ets sol a una empresa, és complicat fer diferents coses, si et centres en el dia a dia, és complicat començar projectes nous (us ho dic jo que he engegat els campus mentre feia cursos de xarxes socials per comerciants), i ja no parlem si toques diferents branques... Tinc clar que una sola persona pot fer el que pot fer, i té uns límits, i el fet d'incorporar una persona més, farà que poguem fer bastantes més coses... coses que jo no tinc temps per a fer, o projectes que estàn allà parats i que ara es podran tirar endavant....

O sigui, si ets un arribes a on pots, si ets dos arribes més enllà, però per altre banda també has de facturar el doble (han de sortir 2 sous)... però crec que pesa bastant més la primera part, ja que tinc molts projectes a tirar endavant relacionats amb el que ja estic fent i que l'ajuda anirà genial!!

Us seguiré informant de com evoluciona la cosa!



Aprofito també per parlar d'un tema d'emprenedoria que fa temps que veig i que crec que continua passant...
A nivell d'ajuntaments, consells comarcals, associacions vàries d'emprenedors, fins i tot de Generalitat, s'està apostant molt per l'emprenedoria (o això diuen), però a mi hi ha algunes coses que em fallen; m'explico.
Per un costat, tots aquests organismes que assessoren emprenedors (jo he tingut l'experiència amb inicia), tota la gent que fa les formacions són tècnics, o sigui gent que controla molt (segurament) el que fan, però que MAI han tingut empresa (en la majoria de casos) ni tenen esperit emprenedor... NO SERIA MILLOR QUE ENS PARLÉS DE FINANCES UN EMPRENEDOR?? O si més no una sessió conjunta entre tècnic i emprenedor... penso que seria de gran interés!
Per altre banda, en el meu cas, de moment no he anat a demanar diners a cap d'aquests organismes, i de fet, crec que la majoria no els hi demanem, però si que demanem que ens posin les coses fàcils. Per mi posar les coses fàcils és: Si tens un espai, i jo tinc un projecte potent, lloga'ns-el a un preu raonable (això també va per associacions i altres organismes), si tens enllaç directe amb la premsa, ajuda'ns a arribar-hi!... Són petites reflexions que faig... De moment, dir que l'ajuntament que ens ha ajudat fins ara amb el tema d'espai i amb publicitat (espero que funcioni millor que a l'estiu) és el de Pineda de mar, veurem aquest estiu com va les cosa amb els altres ajuntaments... esperem que bé i que el missatge sigui clar i entenedor!

I per avui ja prou que sinó no sabré què més explicar-vos (Sé que l'escrit d'avui no deu estar molt bé, però són coses que estaven al "pap" i s'havien de treure!!)

Bon cap de setmana!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada